Ford Pron sähköinen pakettiautovalikoima laajenee; E-Transit Courier

5.4.2023
  • Täysin uusi täyssähköinen Ford E-Transit Courier täydentää Ford Pron nopeasti sähköistyvää mallistoa.
  • Sähköauton tinkimätön suorituskyky, huomattavasti suurempi ja monikäyttöisempi tavaratila sekä Ford Pron liitettävyyspalvelut nostavat mallin tuottavuuden uudelle tasolle.
  • E-Transit Courierin tuotanto käynnistyy vuoden 2024 aikana.
  • Uudesta mallista tulevat ensimmäisenä markkinoille polttomoottorimallit; Transit Courierin diesel- ja bensiinimallien tuotanto käynnistyy tämän vuoden aikana ja autot ovat tilattavissa kesällä 2023. Polttomoottorimallien tarkemmat tiedot, Suomen mallisto ja hinnat julkistetaan myöhemmin.
  • Malli on Suomessa ensimmäistä kertaa esittelyssä Kuljetusmessuilla Jyväskylässä 25.-27.5.


6.4.2023 – Ford Pro esitteli tänään E-Transit Courierin, täysin uuden täyssähköisen pakettiauton 1, joka tarjoaa parempaa liitettävyyttä ja tuottavuutta kompaktien pakettiautojen asiakkaille.


Täysin uusi E-Transit Courier laajentaa Ford Pron innovatiivisten sähköistettyjen ja liitettyjen pakettiautojen valikoimaa. Malli on integroitu Ford Pron ohjelmistoalustaan ja yhdistettyihin palveluihin, jotka tehostavat yritysten toimintaa entisestään. Saatavilla olevat palvelut vaihtelevat markkinoittain.

Tuottavuuden lisäämiseksi E-Transit Courier on suunniteltu kokonaan uudelleen mallin suuremman ja entistä monikäyttöisemmän tavaratilan ympärille. Uuden mallin kuormatilavuus on 25 prosenttia suurempi kuin edeltävässä mallissa. Käytettävyyttä nostaa lisäksi muun muassa suurempi kantavuus 2 ja tilat kahdelle eurolavalle.

E-Transit Courier on osa Fordin yli 50 miljardin dollarin globaaleja investointeja sähköistämiseen ja seuraava askel yhtiön sähköistäessä ikonisen Transit-hyötyajoneuvoperheensä.

"E-Transit Courier nostaa segmenttinsä tasoa tinkimättömällä sähköauton suorituskyvyllään, suuremmalla kuormauskapasiteetilla sekä liitettävyydellä ja palveluilla. Ford Pron pitkäaikaisen markkinajohtajuuden ansiosta ymmärrämme asiakkaidemme tarpeita ja voimme auttaa heitä saavuttamaan entistä parempaa tuottavuutta kompakteilla pakettiautoilla”, sanoo Hans Schep, General Manager, Ford Pro, Eurooppa.

Täysin uusi E-Transit Courier esitellään julkisesti ensimmäisen kerran Isossa-Britanniassa Birminghamin hyötyajoneuvonäyttelyssä 18.-20. huhtikuuta. Täyssähköisen mallin tuotanto alkaa myöhemmin vuonna 2024.

Bensiini- ja dieselmallien tuotanto alkaa jo tänä vuonna ja mallit ovat tilattavissa kesällä 2023. Transit Courierin dieselmalli on Suomen ensiesittelyssä Jyväskylän Kuljetusmessuilla 25.-27. toukokuuta. Mallien tarkemmat tiedot, Suomen myyntimallisto ja hinnat julkaistaan myöhemmin.

E-Transit Courier

Täyssähköistä suorituskykyä ja vaivatonta latausta

E-Transit Courierin täyssähköinen voimansiirto on suunniteltu tarjoamaan asiakkaille erinomainen ajokokemus. Mallissa on tehokas 100 kW moottori ja mahdollisuus yhden polkimen ajoon. Täydelliset tiedot suorituskyvystä ja toimintamatkasta vahvistetaan lähempänä lanseerausta.

Ford Pro odottaa E-Transit Courierin olevan suosittu kotona autoa lataavien asiakkaiden keskuudessa; tavoitteena on, että akun saa ladattua 11 kW:n vaihtovirtalatauksella yön aikana 5,7 tunnissa. 3 Latauksen voi ajoittaa edullisemman energian aikaan ajoneuvon kosketusnäytön kautta.

Tehokkaan julkisen latauksen tukemiseksi ajoneuvossa on DC-pikalatausmahdollisuus, ja akku ottaa virtaa vastaan jopa 100 kW. Ford arvioi toimintamatkan lisääntyvän 87 kilometriä kymmenessä minuutissa ja akun latautuvan 10 prosentin varaustilasta 80 prosenttiin alle 35 minuutissa. 3 E-Transit Courierin asiakkaat saavat lisäksi vuoden ilmaisen pääsyn Blue Oval Charge Network -latausverkostoon, johon kuuluu Euroopassa 500 000 julkista laturia vuoteen 2024 mennessä.

Plug and Charge-toiminnon avulla E-Transit Courierin omistajat voivat yksinkertaisesti jättää auton lataukseen käyttäessään yhteensopivia Blue Oval Charge Network -verkoston latauslaitteita. Lataus alkaa automaattisesti kaapelin kiinnityksen jälkeen, ja lasku ja latausyhteenveto lähetetään omistajalle latauskaapelin irrotuksen jälkeen. Matkustamista ja latausten optimointia helpottaa pilvipohjainen Intelligent Range, joka yhdistää eri tietoja ja pystyy arvioimaan tarkemmin jäljellä olevan toimintamatkan.

Suunniteltu asiakkaiden tarpeisiin

E-Transit Courierin täysin uusi korirakenne mahdollistaa suuremman kuormauskapasiteetin sekä leveys-, korkeus että pituussuunnassa. Takapyörien pyöränkaarien välinen leveys on 1 220 mm, joten kompaktiin pakettiautoon mahtuu ensimmäistä kertaa kaksi eurolavaa. Kokonaisrahtitilavuus on nyt 2,9 m3, mikä on 25 prosenttia enemmän kuin edeltävässä mallissa. Tätä voi lisätä vielä entisestään käyttämällä uutta väliseinän läpilastausluukkua, jonka ansiosta autossa voi kuljettaa esimerkiksi yli 2 600 mm pitkiä lankkuja tai putkia. Täyssähköisen mallin maksimikantavuus on 700 kg ja maksimivetopaino 750 kg. 5

E-Transit Courier

E-Transit Courierin muotoilu on rohkea ja erottuva. Käytännöllisyyttä tuovat tilavat sisätilat ja ratkaisut, jotka on suunniteltu kompaktien pakettiautojen käyttäjien tarpeisiin. Täysin uudessa mallissa on erittäin kattava vakiovarustetaso, muun muassa ainutlaatuisia ominaisuuksia ohjaamossa. ”Squircle"-muotoinen ohjauspyörä lisää jalkatilaa ja parantaa näkyvyyttä. Lisäksi ohjauspylvääseen asennettu vaihteenvalitsin, käynnistyspainike ja sähkötoiminen käsijarru lisäävät käytettävissä olevaa säilytystilaa.

Digitaalinen mittaristopaneeli sisältää 12 tuuman digitaalisen mittariston ja 12 tuuman keskikosketusnäytön, jossa on Fordin uusin SYNC 4 -järjestelmä. 6 Tilauspohjainen Connected Navigation -järjestelmä 7 tuottaa päivityksiä liikenteestä, pysäköinnistä, latauksesta ja paikallisista vaaratilanteista, mikä voi sekä lisätä tuottavuutta että vähentää kuljettajien työmäärää. Mallissa on myös vakiona langaton Android Auto- ja Apple CarPlay -yhteensopivuus. Innovatiivinen, luokassaan ainutlaatuinen Office Pack sisältää taitettavan tasaisen työtason ja valaistuksen, joiden ansiosta kannettavan tietokoneen käyttäminen, paperityöt tai taukojen pitäminen ovat ohjaamossa helpompaa ja mukavampaa.

Kuljettajan ja rahdin turvallisuus ovat ensiarvoisen tärkeitä sekä pakettiautojen omistajille että Ford Prolle. E-Transit Courier asettaa segmentille uuden mittapuun tarjoamalla vakiona kattavan valikoiman edistyksellisiä kuljettajaa avustavia järjestelmiä8 Valinnainen varustepaketti sisältää mukautuvan vakionopeudensäätimen kaistanpitoavustimella ja Stop & Go -toiminnolla, kuolleen kulman valvontajärjestelmän risteävän liikenteen varoituksella, risteysavustimen ja peruutusjarrutusavustimen, jotka tarjoavat stressittömämpää ajoa kaupungissa.

Jokaisessa E-Transit Courierissa on vakiona sisäänrakennettu modeemi 9, joka mahdollistaa liitettävyystoiminnot ja langattomat ohjelmistopäivitykset.

Turvallisuutta ja pienempiä kuluja

FordPass Connect -modeemin aktivoinnin jälkeen asiakkaat saavat käyttöönsä Ford Pro -ohjelmiston parannetut autoon kohdistuvista törmäyksistä ja murtautumisesta ilmoittavat hälytykset. Fleet Start Inhibit -toiminnon avulla on puolestaan mahdollista ottaa E-Transit Courierin hallintaan etäyhteyden avulla estääkseen varkauksia tai luvatonta käyttöä työajan ulkopuolella.

Ford Pro Service -huoltopalvelun arvion mukaan E-Transit Courierin suunnittelemattomista huoltokäynneistä aiheutuvat kustannukset ovat vähintään 35 prosenttia alhaisemmat kuin dieselkäyttöisissä malleissa. Asiakkaiden tukena on kattava Ford Pro Service -huoltoverkosto, ainutlaatuinen autoihin yhteydessä oleva FORDLiive-järjestelmä ja Euroopan suurin hyötyajoneuvojen jälleenmyyjäverkosto.

Kaikki Transit Courierit valmistetaan Craiovassa, Romaniassa Ford Otosanin tehtaalla. Ford Otosan valmistaa myös Transit Custom ja E-Transit -mallit, 10 ja on Euroopan suurin hyötyajoneuvojen valmistaja, jonka vuosituotannon odotetaan ylittävän 900 000 kappaletta vuoteen 2025 mennessä.


Ota yhteyttä Tilaa uutiskirje


# # #


1 Virallisesti hyväksytty WLTP-mittaustavan mukainen toimintamatka julkaistaan lähempänä myynnin aloitusta. Julkaistu toimintamatka (WLTP) on mahdollista saavuttaa täyteen ladatulla akulla - riippuen mallista jasta ja akusta. Todellinen toimintamatka voi vaihdella useiden tekijöiden vuoksi (esim. sääolosuhteet, ajotyyli, reittiprofiili, ajoneuvon kunto ja ikä sekä litiumioniakun kunto).

WLTP-päästömittauksessa ilmoitettava polttoaineen/energian kulutus, CO2-päästöt ja sähkökäyttöinen toimintasäde määritellään Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksessa (EY) 715/2007 ja komission asetuksessa (EU) 2017/1151 sekä niiden viimeisimmissä lisäyksissä ilmoitettujen teknisten vaatimusten ja tietojen mukaisesti. Sovellettava vakiotestausmenetelmä mahdollistaa vertailun eri ajoneuvotyyppien ja eri valmistajien välillä.

2 Maksimikantavuus vaihtelee ja siihen vaikuttavat lisävarusteet ja ajoneuvon malli. Jokaisen auton kantavuus on ilmoitettu oviaukossa olevassa tarrassa. Kuorma- ja lastauskapasiteetti on rajoitettu painon ja painonjakauman mukaan.

3 Latausaika perustuu valmistajan tietokonesimulaatioon. Latausnopeus laskee, kun akka saavuttaa täyden kapasiteetin. Tulokset voivat vaihdella suosituimpien latausaikojen ja akun varaustilan mukaan.

Maksimivetopaino vaihtelee ja siihen vaikuttavat kuorma, auton malli, lisävarusteet ja matkustajamäärä.

5 Keskity aina ajamiseen. Älä käytä älylaitteita kädessäsi ajon aikana. Käytä ääniohjattuja järjestelmiä, jos mahdollista. Jotkin ominaisuudet voivat olla lukittuina ajoneuvon vaihteen ollessa päällä. Kaikki ominaisuudet eivät ole yhteensopivia kaikkien puhelimien kanssa.

6 Navigointipalvelut vaativat SYNC 4 -järjestelmän ja FordPass Connect -modeemin, ilmaiset Connected Service -liitettävyyspalvelut ja FordPass-sovelluksen (lisätietoja FordPass-käyttöehdoissa). Jos palvelu on saatavissa autoon, siihen saa ilmaisen 90 päivän navigointipalvelujen kokeilujakson, joka alkaa samana päivänä kuin uuden ajoneuvon takuu. Asiakkaiden on avattava navigointipalvelun kokeiluversio aktivoimalla auto Ford-käyttäjätilillä. Liitetyille navigointipalveluille vaaditaan vuotuinen palvelusopimus. Liitettävyyspalvelu ja ominaisuudet riippuvat yhteensopivan verkon saatavuudesta. Kehittyvät tekniikat/matkapuhelinverkot/ajoneuvon ominaisuudet voivat rajoittaa toimintoja ja estää yhdistettyjen ominaisuuksien toiminnan. Tiettyjen älypuhelinalustojen kanssa yhteensopiva FordPass-sovellus on ladattavissa sovelluskaupoista. Käytöstä saatetaan veloittaa viesti- ja tiedonsiirtomaksuja.

7 Vaatii puhelimen, jossa on aktiivinen datapalvelu ja yhteensopiva ohjelmisto. SYNC 4 ei ohjaa kolmannen osapuolen tuotteita käytön aikana. Kolmannet osapuolet ovat yksin vastuussa vastaavista toiminnoistaan.

8 Kuljettajaa avustavat teknologiat ovat lisäominaisuuksia. Kuljettajalla on vastuu liikenteen huomioimisesta, tilannearvioinnista ja ajoneuvon hallinnasta.

9 Etäominaisuuksia varten tarvitaan FordPass Connect -modeemi, FordPass-sovellus ja ilmainen Connected Service -liitettävyyspalvelu (katso lisätietoja FordPassin ehdoista). Liitettävyyspalveluihin ja -ominaisuuksiin vaikuttaa yhteensopivan verkon saatavuus. Kehittyvät tekniikat/matkapuhelinverkot/ajoneuvon ominaisuudet voivat rajoittaa toimintoja ja estää ominaisuuksien toiminnan. Liitetettävyyspalvelu ei sisällä Wi-Fi-hotspotia.

10 Alankomaat, Belgia, Britannia, Espanja, Irlanti, Italia, Itävalta, Kreikka, Norja, Portugali, Puola, Ranska, Romania, Ruotsi, Saksa, Suomi, Sveitsi, Tanska, Tsekki, Turkki, Unkari


Uutiset

Tarjoukset

Katso kaikki viimeisimmät tarjoukset Mäkelän Auto Oy

Uutiset

Katso kaikki viimeisimmät uutiset Mäkelän Auto Oy