Ford julkaisi täysin uuden Ford Kugan kilpailukykyiset hinnat
- Täysin uuden Ford Kugan ensimmäisenä Suomeen tulevien mallien hinnat on julkaistu. Launch Edition -mallien hintoihin sisältyy kattava Driver Assistance Pack.
- Ford Kuga on nyt tilattavissa ja tuotanto alkaa tammikuussa.
- Ensimmäiset autot tulevat Suomeen huhti-toukokuussa.
- Kuga valmistetaan Fordin tehtaalla Valenciassa Espanjassa.
VANTAA, 21.10.2019 – Ford on julkaissut ensi vuonna Suomeen tulevan täysin uuden Ford Kugan ensimmäiset hinnat. Tammi-maaliskuun tuotannon autot ovat Launch Edition –malleja, joiden hintaan sisältyy autoverottomana 1.300 euron arvoinen Driver Assistance Pack*. Launch Edition -mallien hinnat ovat alkaen 39.939,49 € ja huhtikuun tuotannosta alkaen vastaavan mallin - Ford Kuga 2.5 Titanium Ladattava hybridi (PHEV) 225 hv CVT - hinta on 39.320,14 €.
Asiakkaiden tilattavissa ovat nyt Kugan ladattava hybridi (PHEV) ja 2.0-litrainen 190 hv EcoBlue-dieselmalli AWD-nelivetona. Ford Kugaan on valittavissa viisi eri varustetasoa – Titanium, Titanium X, ST-Line, ST-Line X ja Vignale.
Kugan tuotanto käynnistyy Fordin Valencian-tehtaalla tammikuussa, ja ensimmäiset autot saapuvat Suomeen huhti-toukuun aikana.
Ladattava hybridi ja edistyksellinen dieselteknologia
Kuga ladattava hybridi (PHEV) tarjoaa perinteisen polttomoottorin toimintasäteen yhdistettynä sähköisen voimansiirron taloudellisuuteen ja hienostuneisuuteen.
Yhteensä 225 hv tuottava Power-split -voimansiirtorakenne koostuu 2,5 litran nelisylinterisestä Atkinson-bensiinimoottorista, sähkömoottorista ja generaattorista sekä 14,4 kWh:n litiumioniakusta. Tämä Fordin ensimmäinen Euroopassa myytävä ladattava hybridi tarjoaa yli 50 kilometrin ajomatkan pelkällä sähköllä. Sen arvioitu polttoaineenkulutus on 1,4 l/100 km ja CO2-päästöt 32 g/km.**
Akku voidaan ladata etulokasuojassa olevan latausluukun kautta, minkä lisäksi jarrutusenergian talteenottotekniikka lataa akkua jarrutuksessa normaalisti hukkaan menevällä energialla. Akun lataaminen täyteen ulkoisen 230 voltin pistorasian kautta kestää arviolta 4 tuntia.
Kuljettajalla on valittavanaan eri ajotiloja, joilla hän voi säätää, milloin ja miten haluaa akkuvirtaa käyttää: EV Auto, EV Now, EV Later ja EV Charge. Kun akun varaustaso laskee riittävän alas, Kuga siirtyy automaattisesti EV Auto tilaan, jossa sähkömoottori avustaa tarvittaessa bensiinimoottoria talteen ottamallaan energialla polttoaineen kulutuksen optimoimiseksi.
Kugan 190-hevosvoimaisen 2,0 litran EcoBlue-dieselmoottorin arvioitu kulutus on alkaen 5,9 l/100 km ja arvioidut CO2-päästöt 155 g/km. Moottorin ilmansaannin optimoiva integroidun imusarjan Mirror-image porting kanavamuotoilu ja pyörimisvastukseltaan vähäinen turboahdin parantavat moottorin taloudellisuutta. Polttoaineen korkeapaineruiskutus on hiljaisempi ja tarkempi. Vakiovarusteinen selektiivinen pakokaasujen jälkikäsittelykatalysaattori vähentää NOx-päästöjä. Muita 2,0 litran EcoBlue-moottorin kitkaa vähentäviä innovaatioita ovat:
- 10 mm porrastettu kampiakselirakenne, joka vähentää hankausvoimia sylinterien reunoihin
- optimaalisesti mitoitetut teräsmännät, jotka laajenevat kuumetessaan vähemmän
- halkaisijaltaan mahdollisimman pienet kampiakselin laakerit
- öljykylvyssä pyörivät nokka-akselin ja öljypumpun käyttöhihnat .
Kattava vakiovarustelu ja kuljettajaa avustavia teknologioita
Kugassa on erittäin kattava vakiovarustetaso kaikissa varustevaihtoehdoissa. Valittavana on runsaasti varustellut Titanium ja Titanium X, urheilulliset ST-Line ja ST-Line X sekä ylellinen Vignale.
Kaikissa varustetasoissa on vakiona muun muassa suomenkielinen SYNC 3 navigointi- ja tietoviihdejärjestelmä, kaksoisautomaattinen ilmastointi DEATC, FordPass Connect –modeemi ja E-Call-toiminto sekä kattava turvavarustelu, muun muassa törmäyksenestoavustin jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden tunnistuksella, kaistanpitoavustin, älykäs nopeudenrajoitin, törmäyksenjälkeinen jarrutusjärjestelmä ja nopeusrajoitusten tunnistus.
Ford Kuga ladattava hybridi (PHEV) CO2-päästöt alkaen 32 g/km, polttoaineen kulutus alk. 1,4 l/100 km**
Ford Kuga 2.0 EcoBlue 190 hv CO2-päästöt alkaen 155 g/km, polttoaineen kulutus alk. 5,9 l/100 km**
*Driver Assistance Packiin sisältyy aktiivinen vakionopeudensäädin (automaattivaiheihteisissa autoissa Stop&Go –ruuhkatoiminto sisältäen ajolinja-avustimen), kuljettajan vireystason valvonta, kuolleen kulman valvontajärjestelmä BLIS ja risteävän liikenteen varoitusjärjestelmä aktiivisella jarrutuksella, aktiivinen pysäköintiavustin (manuaalivaihteiset) / automaattinen pysäköintiavustin (automaattivaihteiset), ovien reunasuojukset eteen ja taakse ja 180° etu- ja peruutuskamera.
**Polttoaineen kulutus ja CO2-päästöt määritetään mallikohtaisesti, ei yksittäiselle ajoneuvolle. Sovellettava vakiotestausmenetelmä mahdollistaa vertailun eri ajoneuvotyyppien ja eri valmistajien välillä. Auton polttoainetaloudellisuuden lisäksi ajotapa ja muut ei-tekniset tekijät vaikuttavat auton polttoaineen-/energiankulutukseen, CO2-päästöihin ja sähkökäyttöiseen toimintasäteeseen. CO2 on pääasiallisin ilmaston lämpenemistä aiheuttava kasvihuonekaasu.
1. syyskuuta 2017 lähtien tietyille uusille autoille myönnetään tyyppihyväksyntä World Harmonised Light Vehicle Test Procedure -testimenetelmän (WLTP) avulla direktiivin (EU) 2017/1151 mukaisesti siten kuin sitä on muutettu. Se on uusi ja totuudenmukaisempi testimenetelmä polttoaineen kulutuksen ja CO2-päästöjen mittaamiseen. 1. syyskuuta 2018 lähtien WLTP korvaa kokonaan New European Drive Cycle -syklin (NEDC), joka on nykyinen testimenetelmä. NEDC-siirtymäajan aikana WLTP:n polttoaineen kulutuksen ja CO2-päästöjen arvoja verrataan NEDC-menetelmään. Uusi menetelmä poikkeaa hieman aiemmasta polttonestetaloudellisuuden ja päästöjen mittauksesta, koska tiettyjä testielementtejä on muutettu, eli samalla autolla voi olla eri polttonesteen kulutuksen ja CO2-päästöjen arvot eri testeissä.
Uutiset
-
Lexie Alford ja uusi täyssähköinen Ford Explorer johtivat ennennäkemättömän…
-
Ford Tourneo Connect sähköistyy; tulossa uusi ladattava hybridi
19.3.2024 – Ford vahvistaa suositun seitsemänpaikkaisen Tourneo Connect 1,2… -
Ford hinnoitteli Mustang Mach-E -mallit uudelleen Suomessa
7.2.2024 – Oy Ford Ab on hinnoitellut suositun täyssähköisen Mustang Mach-E… -
Uusi Ford Mustang; amerikkalainen ikoni syntyi uudestaan
Uusi Ford Mustang Fastback ja Convertible ovat nyt tilattavissa Euroopassa… -
Esittelyssä täysin uusi Ford Transit Connect; nyt myös ladattavana hybridinä
Ford Pron sähköistetty ja tehokas Transit-perhe saa uuden jäsenen yhtiön esitellessä… -
Esittelyssä uusi Ford Kuga; täydellinen paketti uutta muotoilua, teknologioita ja mukavuutta
Uusi Kuga on muotoilultaan raikas ja nykyaikainen niin ulkoa kuin sisältä. Mallissa… -
Ford tutkii mahdollisuutta valmistaa autonosia oliivipuusta
11.1.2024 - Oliivipuun hedelmät tunnetaan kaikkialla maailmassa välipaloina,… -
Ford vahvistaa asemiaan - vuoden myydyin pakettiautomerkki Suomessa jo viidettä vuotta peräkkäin
VANTAA, 2.1.2024 –Vuosi 2023 oli menestyksekäs Ford-pakettiautoille Suomessa,… -
Ford esitteli tyylikkään ja digitaalisen uuden Puman
Uudessa Pumassa on useita isommista autoista tuttuja ominaisuuksia, muun muassa… -
Ford E-Transit Customin hinnat julkistettiin; koko uusi Transit Custom -mallisto on nyt tilattavissa
8.12.2023 – Ford julkaisi tänään hinnat täysin uudelle täyssähköiselle E-Transit… -
Ford esittelee uuden Exit Warning -järjestelmän; vähentää oven avaamisesta aiheutuvien onnettomuuksien riskiä
7.12.2023 - Pakettiautot ovat yhä suuremmassa roolissa kaupunkiliikenteessä,… -
Ford Prolle tuplavoitto
Transit Custom on kansainvälinen vuoden pakettiauto 2024, Ranger vuoden paras…